Celoroční projekt „Nač má člověk smyslů pět“

V tomto školním roce se třída SIV zabývala projektem „Nač má člověk smyslů pět“. Cílem projektu byla podpora smyslového vnímání. Věnovali jsme se výrobě kouzelných prosvětlovacích obrázků, krasohledů nebo hmatových obrázků k českým pohádkám. Uvařili jsme si jablečný kompot a ohodnotili jeho chuť. Se šátkem na očích se žáci na malou chvíli stali nevidomými a zkusili zdolat překážkovou dráhu s pomocí vidícího navigátora. Pozorovali jsme reakci sádry po rozmíchání s vodou a následnou exotermickou reakci (uvolňování energie ve formě tepla) při tvrdnutí. Vyrobili jsme domácí modurit zahříváním směsi z ingrediencí, které najdeme v každé kuchyni. Z moduritu jsme vytvarovali dračí zuby. Porovnávali jsme si vzájemně otisky prstů a povídali si o významu daktyloskopie. Žasli jsme nad tím, že zvířata mají tajemný šestý smysl a díky němu jsou schopni předvídat blížící se nebezpečí. Novinkou pro nás bylo slovo mimikry, které využívají někteří živočichové na svou ochranu před predátory. A projekt jsme ukončili výrobou kokosovo – kávového peelingu. Peeling jsme náležitě otestovali a bude to dáreček pro maminky.
Martina Kočová